Blumo Łódź - pozycjonowanie
kontakt Łódź ŁÓDŹ:
kontakt Warszawa WARSZAWA:
poczta
Autor: Mariusz Rostek
Data: 2018-03-31
Ocena: Opinie SEO pozytywne Opinie SEO pozytywne Opinie SEO pozytywne Opinie SEO pozytywne Opinie SEO negatywne

Budowa strony pod pozycjonowanie

Omówimy budowę strony pod pozycjonowanie na konkretnym przykładzie naszej najnowszej strony ośrodka wypoczynkowego Uzenabów.

Metatagi

Wydaje się to oczywiste, ale każda strona powinna je mieć dobrze uzupełnione. Są to title, description i keywords. Dla każdej podstrony powinny być uzupełnione oryginalnie - gdyż przecież każda podstrona to inny temat. Oraz powinny zawierać słowa kluczowe na których nam zależy być wysoko w wyszukiwarce:

W naszym przypadku dla strony głównej:

<title>Ośrodek wczasowy nad morzem Uzenabów - Wicie.</title>
<meta name="description" content="Zapraszamy do naszego ośrodka wypoczynkowego 400m od morza, gdzie czekają na Państwa nowe bungalowy. Ośrodek jest przemyślany i wyposażony tak, aby zapewnić Państwu komfortowy wypoczynek i nocleg." />
<meta name="keywords" content="Uzenabów, ośrodek wczasowy, Wicie, noclegi Wicie, bungalow, bungalowy wynajem, bungalowy nad morzem" />

Treści strony

Treści to element widoczny również dla użytkownika, a więc powinny być:

Treści pod pozycjonowanie

Przyjazne adresy url

W panelu CMS naszej strony jest możliwość edytowania url podstron serwisu

Czyli możemy tworzyć url-e z których wynika na której podstronie się znajdujemy np.:

http://uzenabow.pl/rezerwacje-pokoi.html
http://uzenabow.pl/reservierung.html
http://uzenabow.pl/reservation.html

Przekierowanie na "bez WWW"

Strony internetowe domyślnie widoczne są pod dwoma adresami z WWW z przodu i bez WWW z przodu.

Na stronie ośrodka zastosowaliśmy przekierowanie z wersji z WWW z przodu na bez WWW.

Przedrostek WWW to tak naprawdę subdomena domeny uzenabow.pl.

Pozytywy takiego rozwiązania:

Wersje językowe strony - hreflang

Nasza strona posiada wersje językowe otagowane atrybutami hreflang.

Atrybut hreflang wskazuje Google alternatywne adresy tych samych podstron w innych wersjach językowych:

Poniższy przykład dla podstrony "rezerwacje" w wersji językowej angielskiej:

<link rel="canonical" href="http://uzenabow.pl/reservation.html" />
<link rel="alternate" hreflang="pl" href="http://uzenabow.pl/rezerwacje-pokoi.html" />
<link rel="alternate" hreflang="de" href="http://uzenabow.pl/reservierung.html" />

Atrybut canonical

Strona posiada atrybut canonical. Wskazuje on Google adres podstrony, którą ma pokazywać w wynikach wyszukiwania zamiast danej strony.

W przypadku odwiedzenia przez internautę nieznanej w serwisie podstrony atrybut canonical ustawiony jest na stronę główną:

<link rel="canonical" href="http://uzenabow.pl" />

Oddzielne style .css dla każdego widoku i modułów

Aby zoptymalizować stronę pod względem szybkości wgrywania oraz ze względów czystości kodu dobrze jest dogrywać tylko odpowiednie dla danego widoku style .css oraz tylko te skrypty .js które są potrzebne.

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/index.css" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/aktualnosci.css" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/boxy_wyposazenie.css" />

Mapa strony sitemap.xml

Plik mapy strony pozwala szybko zindeksować i wskazać ważne postrony serwisu wyszukiwarce Google.

Algorytm Google sam znajduje podstrony, ale dzięki mapie nie ma z tym kłopotu oraz niejako podpowiadamy co chcemy indeksować.

Mapa strony jest niezbędna, gdy mamy duży serwis w którym rotacja podstron jest duża i, w którym stopień zagłębienia - czyli liczba kliknięć dotarcia do danej strony w serwisie jest duża.

Stosowanie tagów html 5 zgodnie z ich przeznaczeniem

Na stronach stosujemy tagi najnowszego html5 - wskazujemy dzięki nim wyszukiwarce czym jest dana zawartość strony:

Powyższe atrybuty pomagają Google odnaleźć się w kodzie i zrozumieć o czym jest dana strona.

Jest to część optymalizacji strony pod pozycjonowanie.