Blumo Łódź - pozycjonowanie
kontakt Łódź ŁÓDŹ:
kontakt Łódź WARSZAWA:
poczta
Pozycjonowanie warszawa logo Oddział:
BLUMO Warszawa

Jak dobrać wstępnie frazy dla firmy pozycjonującej?

1. Pojęcie fraza i pojęcie słowo kluczowe

dobór fraz do pozycjonowania

Słowo kluczowe to po prostu jedno słowo - jeden wyraz, a fraza to zbitek słów kluczowych lub krótkie zdanie lub tylko jedno słowo kluczowe.

Czyli np. słowa kluczowe to:

"pozycjonowanie", "łódź", "strony", "www"

a frazy to: "pozycjonowanie stron łódź", "strony internetowe łódź", "łódź"

Frazy to pojedyńcze lub wiele słów kluczowych pisanych razem.
Słowa kluczowe i frazy piszemy małymi literami ponieważ zazwyczaj internauci i nie zwracają uwagi na duże litery pisząc pospiesznie i korzystają z podpowiedzi Google.

2. Adres pozycjonowanej strony WWW lub strona w budowie?

Aby nasza firma pozycjonerska mogła dokonać wyceny potrzebna nam jest strona którą będziemy pozycjonować. Często zdarza się tak, że klienci jeszcze przed zaczęciem budowy strony już orientują się w kosztach pozycjonowania i szukają dobrej firmy pozycjonerskiej. W takim przypadku należy podać nam strony z tej samej branży oraz wyjaśnić pokrótce też czym bedą się Państwo zajmować i jakie treści będą na stronie.

3. Wstępne przygotowanie fraz - kilka metod.

a) Dobór fraz bez internetu.

Dobór fraz "na sucho", bez internetu. Zastanówcie się Państwo co byście wpisali do wyszukiwarki jakie hasła? - w spontaniczny sposób. Można też popytać się wśród znajomych jakimi frazami wyszsukiwali by daną usługę.

b) Dobór fraz w oparciu o swoją działalność lub usługi.

Warto wypisać hasłowo nazwy produktów, usług, nazwy własne, nazwy instytucji, wydarzeń itp..
Sprawdzić nazwy zakładek swojej strony, przeanalizować treści oraz możliwość rozbudowania treści pod frazy które chcemy pozycjonować.

c) Za pomocą pola wyszukiwania

Wyszukiwanie dynamiczne Google daje świetne i trafne podpowiedzi co do najbardziej popularnych fraz.

Gdy mają Państwo włączoną usługę wyszukiwania dynamicznego Google, to w polu wyszukiwania podpowiadane są konkretne frazy.
Np. przy wpisaniu frazy "pozycjonowanie" dodawane są podpowiedzi:

"pozycjonowanie łódź", "pozycjonowanie warszawa", "pozycjonowanie ceny" itp.

Google podpowiada najpopularniejszymi frazami jakie są wpisywane do okna wyszukiwarki.

d) Kojarzenie regionalne

Jeśli działają Państwo lokalnie warto do frazy dodać nazwę miasta, miasta i dzielnicy lub nawet ulicy. Np. "pozycjonowanie stron łódź" a nie "pozycjonowanie stron" nie "rentgen zębów" a "rentgen zębów łódź" lub nawet jeszcze lepiej nie "rentgen zębów łódź bałuty"

Wyszukiwania regionalne są bardzo czeste, oraz zawęża się w ten sposób konkurencję. Nie walczymy wtedy z wszystkimi miejscami w Polsce a tylko z miastem, dzielnica lub ulicą.
Po za tym odwiedzający stronę z takiej frazy to bardzo prawdopodobny klient.

e) Wizyta na stronach konkurencji

Warto odwiedzić strony WWW konkurencji, które wyskakują wysoko w Google i przejżeć jakie frazy występują w treści oraz przede wszytkim podejrzeć kod strony i sprawdzić zawartość atrybutów tilte oraz keywords w sekcji head. Sprawdzić nazwy podstron. Podać stronę internetową konkurencji analizie przez jakiś program online.

5. Zbadanie konkurencyjności fraz.

Za pomocą narzędzia Keywords Planner mogą Państwo otrzymać dobre podpowiedzi fraz oraz sprawdzić konkurencyjnośc i liczbę wyszukiwań.

6. Sprawdzenie statystyk odwiedziń swojej strony.

Warto podłaczyć stronę do statystyk Google Webmaster Tools aby dowiedzieć się na jakie frazy strona była odwiedzana najczęsciej w przeszłości. Może okazać się że znajda Państwo takie frazy na które bardzo trudno wpaść poprzednimi metodami.

7. Różnorodność fraz.

Gdy mamy już bardzo długą listę fraz zazwyczaj powyżej 20 i przygotowujemy ją dla firmy pozycjonerskiej skracamy ją w następujący sposób.

a) Eliminacja podwójnych odmnian przez liczbę

- liczbę pojedyńczą lub mnogą dla danej frazy. Ponieważ Google odmienia frazy przez liczby. Np. fraza: "firmy pozycjonerskie łódź" jest dla wyszukiwarki bardzo podobna do "firma pozycjonerska łódź".

b) Eliminacja fraz dla których istnieje ogromna konkurencja.

Najczęściej są to frazy w postaci pojedyńczych słów kluczowych lub frazy bardzo ogólne. Np. "Hydraulik", "Firma", "samochód", "zespół muzyczny"

c) Urozmaicenie fraz pod względem różnorodności słów

W taki sposób aby każda fraza zawierała inny zestaw słów, dzięki temu poszerzamy zakres podatności naszej strony na większą liczbę fraz.

Np. Zamiast fraz:
"pozycjonowanie łódź", "pozycjonowanie stron łódź", "tworzenie stron internetowych", "tworzenie stron łódź"

Możemy wybrać dwie frazy: "pozycjonowanie stron łódź" oraz "tworzenie stron internetowych łódź"

8. Sprawdzenie aktualnej pozycji frazy

Sprawdzić aktualną pozycję frazy w Google mogą Państwo pod tym linkiem.
Jeśli pozycja strony bez pozycjonowania na daną frazę jest już wysoka oznacza to, że pozycjonowanie na pewno spowoduje zdobycie bardzo dobrych pozycji.

9. Wycena fraz

Wiadomo, że mają Państwo ograniczony budżet. Lepiej wybrać więcej tańszych fraz niż skupiać się na 2-3 droższych. Nasza wycena fraz podpowie w doborze.

Po takim przygotowaniu fraz wycena ich dla firmy pozycjonerskiej to pestka !

Ocena: 4.46/5 na 13 głosów