Blumo Łódź - pozycjonowanie
kontakt Łódź ŁÓDŹ:
kontakt Warszawa WARSZAWA:
poczta
Autor: Mariusz Rostek
Data: 2017-10-20
Ocena: Opinie SEO pozytywne Opinie SEO pozytywne Opinie SEO pozytywne Opinie SEO pozytywne Opinie SEO pozytywne

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne to metoda marketingu skierowana szczególnie do małych lokalnych firm, ale nie tylko. Jest to rodzaj pozycjonowania, który ma na celu wyróżnienie firmy na frazy lokalne związane z regionem, miejscowością, czy nawet dzielnicą.

W ostatnim czasie pozycjonowanie lokalne rozkwita, nawet samo Google dzięki geolokalizacji podpowiada swoim użytkownikom najbliższe firmy, strony odpowiadające ich zapytaniom.

Pozycjonowanie lokalne składa się z wielu działań, mających na celu dotarcie do klientów z okolicy. Poniżej postaramy się opisać niektóre z nich.

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

Powstawanie fraz lokalnych

Frazy lokalne to połączenie dwóch elementów – frazy głównej i frazy lokalnej. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tworzeniu fraz (słów kluczowych) to zajrzyj do naszego artykułu "Dobór fraz do pozycjonowania".

Aby dokładnie wytłumaczyć, na czym polega powstawanie fraz lokalnych, weźmiemy na przykład jedną z kwiaciarni z Łodzi, mieszczą się w dzielnicy Bałuty na ulicy Łagiewnickiej.

Osoby, które będą wyszukiwały kwiaciarnię znajdującą się blisko ich miejsca pobytu mogą wpisywać w wyszukiwarkę Google poszczególne frazy:

Utworzenie fraz lokalnych i ich pozycjonowanie pomaga zawęzić obszar wyszukiwań potencjalnych klientów właśnie do przykładowej kwiaciarni. Im dokładniejsze frazy, tym lepszy efekt pozycjonowania lokalnego.

Optymalizacja strony oraz zdobywanie linków

Po utworzeniu fraz lokalnych można przystąpić do optymalizacji i zdobywania linków. Optymalizacja strony odbywa się na takiej samej zasadzie co w tradycyjnym pozycjonowaniu ogólnym, jednak nawiązuje również do lokalizacji. Najczęściej jest to miasto, w którym znajduje się firma.

W przypadku zdobywania linków istotną rolę odgrywa ich źródło. Warto pozyskiwać linki z portali, stron, które ściśle nawiązują do rodzaju działalności oraz umiejscowienia firmy. W takich portalach warto podawać dane dotyczące adresu, szczególnie miasta i ulicy. Ważne, aby wszystkie dane teleadresowe związane z firmą były jednakowe za każdym razem!

Konto Google Moja Firma

Konto Google Moja Firma to doskonały, szybki sposób na wypromowanie swojej firmy lokalnie i za darmo. Założenie konta Moja Firma w Google umożliwia stworzenie wizytówki firmy z dokładnymi danymi teleadresowymi, a także stroną internetową.

Dzięki Google Moja Firma każde lokalne przedsiębiorstwo ukazuje się na Mapach Google, pozwalając użytkownikowi internetu szybkie odnalezienie firmy znajdującej się najbliżej. Po wpisaniu frazy "kwiaciarnia Łódź" czołowe miejsce zajmuje mapa Google z propozycjami najbliższych firm, ich danymi kontaktowymi, adresem i godzinami otwarcia. Oczywiście wraz z wydłużeniem frazy o dzielnicę, czy nawet ulicę pokażą się firmy znajdujące się najbliżej.

Firma w mapach Google

Wizytówka Google Moja Firma wyświetli się również po wpisaniu nazwy firmy, pokazując adres firmy, zdjęcia i pozostałe informacje umieszczone przez firmę. Ponadto najważniejszymi elementami wizytówki, mającymi duże znaczenie dla pozycjonowania lokalnego są: opinie z internetu i Google, opis firmy, a także posty (wpisy).

Wizytówka Google Moja Firma

Duża aktywność na koncie świadczy o zaangażowaniu firmy i jej otwarciu, co sprawia, że wizytówka częściej pojawia się na pierwszych wynikach na mapach. Istotne jest, aby cała wizytówka była wypełniona, oczywiście zgodnie z prawdą, szczególnie godziny otwarcia i strona internetowa, które Google uwzględnia w swoich algorytmach.

Zdobywanie opinii w Google

Prawidłowo uzupełniona wizytówka Google Moja Firma to duża część sukcesu w uzyskiwaniu lokalnych klientów. Teraz można skupić się na uzyskiwaniu pozytywnych opinii. Każdy użytkownik Google po zalogowaniu na pocztę Gmail może wystawić dowolną opinię na temat firmy, jej usług czy produktów. Dbaj o jakość obsługi i zachęcaj swoich klientów do wystawienia pozytywnej opinii.

Google bierze pod uwagę średnią z uzyskanych opinii. Faworyzuje firmy z jak najwyższą oceną wystawioną przez użytkowników, dlatego umieszcza je wyżej w porównaniu do pozostałych.