Blumo Łódź - pozycjonowanie
kontakt Łódź ŁÓDŹ:
kontakt Warszawa WARSZAWA:
poczta
Filtr Google

Wychodzodzenie z filtra Google

Pozycjonowanie to proces ryzykowny i przeprowadzany niezgodnie z wytycznymi Google może skończyć się dla nas karą bana lub filtru.

Czym się różni filtr Google od bana?

Ban Google

W obu przypadkach jest to kara za stosowanie praktyk pozycjonowania niezgodnych z wytycznymi dla Webmasterów. W przypadku bana strona zostaje całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania, może się tak stać m.in. w wyniku:

Usunięcie z wyników wyszukiwania następuje też, gdy nie przedłużymy domeny bądź serwera i strona po prostu przestaje na jakiś czas istnieć.

Ban to kara ostateczna nakładana zazwyczaj ręcznie przez pracownika Google.

Filtr Google

Jest to rónież kara za pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi dla Webmasterów, jednakże nakłądana jest ona wyrywkowo: albo na podstronę serwisu (czasem na stronę główną) albo na frazę.

Strona zaczyna pojawiać się nienaturalnie nisko np. poza top 100 na jedną ze swoich sztandarowych fraz.

Najczęstsze przyczyny:

Znamy wiele historii, kiedy to klient kupił na Allegro pakiet 300 linków za rekordowo niską cenę po czym zamiast wzrostów pozycji lub nawet czasami chwilowego wzrostu odnotowuje gwałtowną katastrofę.

Usuwanie filtra

Z doświadczenia wiemy, że jest to proces długotrwały i pracochłonny - trzeba poprawić błedy poprzedniej firmy pozycjonującej.

Przede wszystkim należy usunąć powyższe przyczyny i przestrzegać wytycznych Google.

Często w przypadku Bana, łątwiej jest zacząć od nowa z nową domeną i czystą kartą jest to alternatywa do działań naprawczych.

Znaleźć nienaturalne linki, które mogą być powodem filtru i zgłosić je do Google za pomocą narzędzia w statystykach Search Console.

Zgłosić do Google, że strona jest już poprawiona też za pomocą Narzędzi dla Webmasterów.

Po wykonaniu tych działanich należy liczyć na pozytywne rozpatrzenie naszej prośby.