Blumo Łódź - pozycjonowanie
kontakt Łódź ŁÓDŹ:
kontakt Łódź WARSZAWA:
poczta
Pozycjonowanie warszawa logo Oddział:
BLUMO Warszawa

Co irytuje użytkowników stron internetowych – 10 najpopularniejszych aspektów

Co irytuje użytkowników stron www

Obecne możliwości Internetu umożliwiają dostęp do wiedzy, multimediów i usług w każdej sekundzie doby. Ilość stron, sklepów internetowych i różnych serwisów przekracza nasze wyobrażenia – to użytkownik jest „królem Internetu”, on decyduje co czyta, co ogląda i co kupuje. Właściciele firm i stron robią zatem wszystko, aby to właśnie ich witrynę wybrać. Istnieją jednak działania lub niedociągnięcia z ich strony, które zniechęcają lub denerwują internautów. Oto 10 najpopularniejszych aspektów, które irytują użytkowników stron internetowych.

1. Pop-upy i nadmiar elementów

Wchodzimy na stronę, a tu od razu coś nam wyskakuje, lata i nie chce się zamknąć! Takie nachalne elementy z pewnością do niczego nie zachęcą użytkowników. Pozbądź się zbędnych elementów i zadbaj o komfort w przeglądaniu strony. Często mniej znaczy więcej – przeładowanie dodatkami rozprasza uwagę od najważniejszego.

2. Ściana tekstu

Poszukując informacji, często wstępnie jedynie „skanujemy wzrokiem” tekst oceniając, czy będzie warty do przeczytania i interesujący. Napotykając bloki tekstu, nieurozmaicone formatowaniem ani nierozdzielone grafiką, nie jesteśmy zachęceni do dalszego zapoznania się z nimi. Opuszczamy stronę wówczas tak szybko, jak na nią weszliśmy. Obecne trendy opierają się na tworzeniu stron w szczególności pod User Experience (UX), czyli głównie pod upodobania użytkowników.

Aby tekst dobrze się czytało i zachęcał do pozostania na stronie, warto zadbać o takie aspekty, jak:

3. Długie ładowanie się strony

Czas to pieniądz – każdemu się spieszy, jesteśmy przyzwyczajeni do multitaskingu i szybkich reakcji. Kiedy strona ładuje się zbyt wolno, użytkownik zwyczajnie może zrezygnować z czekania i wybrać inną. Zadbaj o szybkość ładowania się Twojej strony, dokonaj optymalizacji i nie trać użytkowników na starcie!

4. Błędy 404

Błąd 404 występuje wtedy, kiedy użytkownik ma połączenie z serwerem, jednak nie można wyświetlić podstrony, ponieważ podstrona o takim adresie nie istnieje. Mogła ona zostać przeniesiona, usunięta, jest niedostępna lub popełniono literówkę w adresie URL.

Napotkanie takiego błędu przez użytkownika nigdy nie jest przyjemne i zazwyczaj skutkuje rezygnacją i dalszymi poszukiwaniami. Zadbaj o prawidłowość wszystkich swoich adresów URL podstron i linków – wszystkie błędy obniżają pozycję rankingową w Google!

5. Niedziałające formularze

Sukcesem jest zachęcenie użytkownika do wypełnienia naszego formularza, czyli konwersji na stronie. Porażką okazuje się jednak fakt, że formularz nie działa lub nie jest odpowiednio skonfigurowany. Upewnij się, że formularz na Twojej stronie jest gotowy do użycia!

6. Błędy wersji responsywnej

Przestawiamy się obecnie na „erę mobilności” – wyszukiwania na urządzeniach mobilnych przewyższają wersję deskopową. Niedostosowana do urządzeń mobilnych strona internetowa jest więc nie do pomyślenia. Zbyt małe przyciski, nieklikalne elementy, za małe czcionki lub teksty wychodzące za obszar wyświetlacza, grafika na cały ekran – takie błędy dalej się zdarzają. Zadbaj więc o dobrą prezentację swojej strony na smartfonach i tabletach – wystarczy się rozejrzeć, jak wiele osób nie odrywa się od telefonu! Zachęcamy też do zapoznania się z Mobile First Index.

7. Nieaktualne informacje

Nieaktualny cennik, nieaktywny numer telefonu czy przeniesiona siedziba – zdarza się, że kluczowe dane na stronie są przedawnione. Użytkownicy niemogący się dodzwonić do firmy lub jej znaleźć, zapewne poszukają innej. Co więcej, nieaktualne teksty na stronie www również mogą negatywnie odbić się na jej pozycjach – Google docenia stałe aktualizowanie treści i promuje najnowsze informacje.
Nie pozwól sobie na pozostanie w tyle!

8. Muzyka na stronie

Uwieżcie, że Wasz ulubiony kawałek "Ich Troje" z Łodzi raczej nie spodoba się przeciętnemu internaucie. Pierwsze co to wyłączy stroną, aby nie krzyczała np. późnym wieczorem.

9. Ukryte informacje kontaktowe

Niewidoczny numer telefonu, niemożność znalezienia numeru bankowego albo nipu firmy - powoduje to że mogą Państwo stracić klienta.

10. Zbyt mała czcionka

Naprawdę średnia wieku, a co za tym idzie średnia jakość wzroku użytkowników z roku na rok spada.

11. A gdzie to było?

Przy przeglądaniu, internauta znalazł to czego szukał na naszej stornie, ale przeszukując ją dalej nie wie jak wrócić do tej części witryny na której mu zależy.
Aby przeciwdziałać takiem zjawisku możemy określić ścieżkę, dodać mapę strony, wyszukiwarkę, lub zapamiętywarkę.

Ocena: 4.14/5 na 7 głosów