Blumo Łódź - pozycjonowanie
kontakt Łódź WARSZAWA:
kontakt Łódź ŁÓDŹ:
poczta
Pozycjonowanie warszawa logo Oddział:
BLUMO Warszawa

7 wskazówek jak wygrać z większymi firmami w wyszukiwarce Google

Nie znając danej branży i poszukując firm w wyszukiwarce Google nie wiemy, która ze znalezionych jest dużą korporacją, a która małą, kilkuosobową firmą. W Google wszyscy mają równe szanse, nawet mając skrajnie różne budżety.

Twierdzenie, że niemożliwym jest wygrać z większymi firmami w wyszukiwarce Google nie jest prawdziwe. Ktoś, kto ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie z pewnością nie powinien odpuszczać – systematyczna praca połączona z umiejętnościami przyniesie efekty!

Pozycje w Google zmieniają się dynamicznie i fakt, że inna firma znajduje się nad nami nie oznacza, że tak pozostanie. Istotna jest analiza konkurencji, monitorowanie pozycji i odpowiednie dopasowanie fraz. Oprócz tego przedstawiamy 7 wskazówek, jak wygrać z większymi firmami w wyszukiwarce Google.

Jak wybić się na pozycje ponad konkurencją w Google?

1) Twórz podstrony miastowe

Aby prześcignąć większe firmy w wyszukiwarce, warto poszerzyć swoją ofertę o inne, okoliczne miasta. Często dobrym rozwiązaniem jest skupienie się na mniejszych miejscowościach, na które większe firmy nie zwróciły uwagi. Podstrony powinny być budowane na zasadzie „usługa, nazwa miasta” np. pozycjonowanie stron Łódź.

Najczęściej linki do landing pages umieszcza się w stopce. W treści warto zawierać nazwę danego miasta co najmniej kilkukrotnie.

2) Zadbaj o wizytówkę w Google Moja Firma

Google Moja Firma to kluczowe narzędzie to przedstawienia swojej firmy użytkownikom. Na zasadzie „internetowej wizytówki” potencjalny klient zapoznaje się z najważniejszymi informacjami o naszej firmie, może bezpośrednio z niej wybrać połączenie telefoniczne czy wyznaczyć trasę do siedziby.

Ogromną rolę odgrywają w wizytówce Google opinie użytkowników i średnia ocen, co buduje zaufanie i wiarygodność firmy.

Mniejsza firma szczególnie powinna stworzyć wizytówkę na mapach Google, bo potencjalni klienci często szukają usług jak najbliżej siebie. Mała firma może więc wygrać z większą konkurencją dzięki bliższemu położeniu względem klienta. Google Moja firma to zasadniczy element pozycjonowania lokalnego.

3) Zastosuj dane strukturalne

Dane strukturalne to specjalne informacje zawarte w kodzie, które ułatwiają odczytywanie treści robotom indeksującym. Pomagają także w wyborze linku użytkownikom.

Dane strukturalne, zwane też danymi uporządkowanymi czy rich snippets, występują przy linkach w wynikach wyszukiwania jako gwiazdki, liczba opinii, zdjęcia (np. potrawy) czy dostępność produktu w magazynie. Uatrakcyjniają dany link, uzupełniając go w bardziej szczegółowe informacje, co na tle „nagich linków” innych, większych firm może zadecydować o wyborze właśnie naszej, mniejszej firmy.

4) Dbaj o jakość i aktualność treści na stronie

Nawet duża i znana firma, nie dbająca o aktualizowanie treści czy przygotowanie ciekawych poradników na swojej stronie internetowej, może spaść na niskie pozycje, stając się niemalże niewidoczną dla użytkowników.

Google ceni wysokiej jakości content, czyli unikalne, merytoryczne treści o odpowiedniej długości i uzupełnione atrakcyjną grafiką.

Idealnym pomysłem na zwiększenie ruchu na stronie małej firmy jest założenie bloga firmowego, który jest idealnym miejscem na stałe dodawanie nowych treści, a poradniki i artykuły przyciągną zainteresowanie na stronie.

5) Nasycenie słowami kluczowymi

Na stronie nie może zabraknąć słów kluczowych. Jeśli nie wiesz, jak je wybrać, w Blumo w pakiecie pozycjonowania stron profesjonalnie zrobimy to za Ciebie!

Najważniejsze na początku jest przeanalizowanie branży, produktów i usług oferowanych przez Twoją firmę. Na tej podstawie, jak również narzędzi internetowych, wybiera się właściwe słowa kluczowe. Warto postawić na te mniej ogólne i popularne frazy, które łatwiej będzie wypozycjonować - jak frazy long-tail, złożone z kilku słów.

Po odpowiedniemu dopasowaniu słów kluczowych czas zadbać o ich umieszczenie w tekstach. Treści powinny być nasycone nimi w racjonalny sposób, z umiarem. Należy wplatać je tak, aby uniknąć efektu sztuczności, a tekst zachował walory stylistyczne i przydatność dla użytkowników.

6) Zadbaj o profesjonalne pozycjonowanie strony

Aby rozpocząć konkurowanie z innymi, należy zbudować do tego dobrą podstawę. Najważniejsze jest zadbanie o techniczne zaplecze strony oraz optymalizację pod SEO. Wiąże się to z kompleksowym procesem, obejmującym m.in. wprowadzenie meta-tagów, linkowanie wewnętrzne, tworzenie oryginalnych tekstów, stosowanie hierarchii w nagłówkach (H1,H2,H3), zbudowanie prawidłowej struktury strony i wiele innych.

Sprawdź cennik pozycjonowania stron w Blumo i powierz swoją stronę w ręce naszych profesjonalistów!

7) Linkbuilding i obecność w social media

Obecnie rosnąca siła social media stale rośnie, co ma niewątpliwy wpływ na strategię obraną przez firmy w marketingu internetowym. Założenie profilu firmowego na Facebooku czy Instagramie może mieć decydujący wpływ na wybór właśnie naszej firmy przez klientów. Wiele osób zaczyna poszukiwanie usług właśnie na portalach społecznościowych, więc zaistnienie na nich to teraz konieczność. To kolejny sposób na zwiększenie swojej wiarygodności, szczególnie dla małej, nieznanej jeszcze firmy.

Innym ważnym aspektem jest pozyskiwanie linków z wartościowych źródeł – linkbuilding to znaczący krok w procesie SEO i budowania pozycji w Google. Warto również analizować profile linków rywali.

Podsumowanie

Mała firma może bez wątpienia osiągnąć sukcesy w pozycjach Google, prześcigając nawet większe firmy. Wymaga to jednak sporych nakładów pracy, wiedzy i stawiania realnych celów. Dzięki podanym przez nas wskazówkom szanse na zaistnienie małej firmy rosną, jest nie są to wszystkie dostępne rozwiązania. Jeśli brakuje Ci cierpliwości, czasu czy umiejętności w zakresie SEO, a chcesz zadbać o wyższe pozycje swojej firmy, zachęcamy do kontaktu z naszą agencją SEO Blumo, sprawdzenia oferty i cennika pozycjonowania stron.

Ocena: 5/5 na 5 głosów