Blumo Łódź - pozycjonowanie
kontakt Łódź WARSZAWA:
kontakt Łódź ŁÓDŹ:
poczta
Pozycjonowanie warszawa logo Oddział:
BLUMO Warszawa

Od logowań i haseł, po historie zakupów i prywatne konwersacje - wszystko, co trafia do Internetu, może być podatne na ataki osób trzecich. Jak chronić swoją prywatność w sieci? Czym są pliki cookies? Gdzie trafiają nasze dane osobowe? Podpowiadamy!

Dane osobowe w chmurze

W erze cyfrowej, gdzie nasze życie splata się z ogromną siecią informatyczną, ochrona danych osobowych staje się kwestią kluczową. Loginy i hasła, adresy e-mail, historie zakupów, numery telefonów, prywatne konwersacje – nic, co trafia do Internetu, nie ginie, a dostęp do tych (często poufnych!) informacji mogą mieć osoby postronne. W jaki sposób chronić dane w sieci i jakie niebezpieczeństwa czyhają na nas w Internecie?

Co dzieje się z moimi danymi w Internecie?

Niebezpieczeństwo w sieci – co może stać się z naszymi danymi osobowymi

Pierwszym i najbardziej powszechnym zagrożeniem dla naszych danych osobowych jest kradzież tożsamości. Kiedy cyberprzestępcy uzyskają dostęp do naszych danych osobowych, mogą je wykorzystać do podszywania się pod naszą tożsamość, dokonywania zakupów na nasz rachunek lub nawet otwierania fałszywych kont bankowych.

Nasze dane osobowe mogą być wykorzystywane bez naszej zgody również do celów reklamowych lub manipulacyjnych. Firmy zbierające te dane mogą śledzić nasze zachowania online, aby tworzyć szczegółowe profile, co często prowadzi do naruszania naszej prywatności.

Następnym zagrożeniem są ataki hakerskie. Hakerzy mogą włamać się do naszych kont online, kradnąc nasze dane osobowe lub szpiegując nasze aktywności. Mogą również infiltrować firmy, wyciekając dane klientów i narażając ich na ryzyko kradzieży tożsamości.

Cookies – czym są ciasteczka?

Odwiedzasz nowy portal w poszukiwaniu interesujących artykułów, a tam… „Zgoda na pliki cookie i przetwarzanie danych”! Co to znaczy?

Pliki cookies to niewielkie fragmenty danych przechowywane na Twoim urządzeniu. Są one używane głównie w celu usprawnienia korzystania z witryn internetowych oraz gromadzenia danych statystycznych. Plik cookie zazwyczaj zawiera kilka podstawowych informacji, takich jak nazwa strony internetowej, z której pochodzi, czas jego istnienia na Twoim urządzeniu oraz unikalny numer identyfikujący Twoją przeglądarkę.

Dzięki plikom cookies witryny mogą dostosować swoją zawartość do Twoich preferencji i potrzeb oraz zbierać dane statystyczne na temat sposobu korzystania z nich przez użytkowników. Na przykład, dzięki nim witryny mogą pamiętać Twoje preferencje językowe, loginy do kont użytkownika czy zawartość koszyka zakupowego.

Czy pliki cookies są niebezpieczne?

Pliki cookies, mimo że budzą pewne kontrowersje związane z prywatnością użytkowników, posiadają także kilka zalet, które przyczyniają się do poprawy doświadczenia użytkownika w Internecie oraz umożliwiają bardziej efektywne działanie wielu serwisów internetowych.

Google odchodzi od cookies

Google w 2024 roku zamierza zrealizować kolejny krok misji „ochrony przed śledzeniem” Wprowadzenie innych funkcji w wyszukiwarce, które zastąpią dotychczasowe ciasteczka, mają na celu uetycznienie reklam internetowych. W ostatnich latach wzrastały obawy użytkowników Internetu związane z brakiem kontroli nad danymi osobowymi i nadmiarem niechcianych reklam, co wpłynęło na spadek zaufania do reklamodawców.

Google ogłosiło zatem plany dotyczące wycofania wsparcia dla plików cookies stron trzecich w przeglądarce Chrome, zastępując je innymi metodami śledzenia w ramach swojego biznesu reklamowego. Ta inicjatywa, nazwana „Privacy Sandbox”, ma na celu zmianę polityki reklamowej, a planuje się jej realizację w drugiej połowie 2024 roku.

Wycofanie cookies – co to znaczy dla przedsiębiorców?

Wraz z wycofaniem wsparcia dla plików cookies, firmy będą zmuszone do stworzenia własnych baz danych, wykorzystując analizę zachowań użytkowników na swoich stronach internetowych lub aplikacjach, jak również informacje pozostawione dobrowolnie przez użytkowników oraz dane z mediów społecznościowych.

Jednak istnieją sposoby na zachowanie kontaktu z klientami bez użycia plików cookies. Należy dostarczać regularnie atrakcyjne treści, unikać nadmiernego spamowania reklamami oraz być transparentnym wobec klientów, respektując ich prywatność i oczekiwania.

Ocena: 5/5 na 1 głosów