Skuteczne metody na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym
Sklepy internetowe zdobywają coraz większą liczbę zwolenników. Dawna niepewność i sceptycyzm ustępują miejsca wygodzie i ogromnym możliwościom dostępnym z zakątka naszego domu. Okazuje się, że zasoby Internetu nadal są niezapełnione i otwarte na kolejne biznesy. Nie znaczy to jednak, że wszystkim uda się przetrwać. Pośród tysięcy sklepów internetowych o podobnej tematyce trzeba wyróżnić się czymś, co przekona odbiorców o wyborze właśnie naszej marki. Podpowiemy kilka skutecznych metod na zwiększenie ruchu w sklepie internetowym – sprawdź, czy dbasz o te aspekty!
1. Opisy produktów
Nieciekawe i niemal jednakowe opisy przy produktach z małą ilością szczegółów to często popełniany błąd. Klienci lubią poznać detale o przyszłym zakupie – ciekawa treść to ogromny plus, nawet w (większości wizualnych) zakupach w sklepie internetowym. Warto zadbać o unikalne, jedyne w swoim rodzaju opisy dla produktów w sklepie – można zatrudnić w tym celu copywritera. Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu opisów produktów w sklepie internetowym?
- Opis powinien zwięźle i ciekawie przedstawiać zalety produktu
- Warto zawrzeć intrygujące i nacechowane emocjonalnie słowa, np. fantastyczny, wyjątkowy, unikalny, awangardowy, niepowtarzalny
- Można porównać swój artykuł do innych tego typu produktów z zaznaczeniem, dlaczego jest od nich lepszy
- Dobrze jest zawrzeć zalety wynikające z zakupu danej rzeczy
- Warto zainwestować w profesjonalne, wysokiej jakości zdjęcia produktu
2. Prowadzenie bloga firmowego
Blogi to obecnie nie tylko tematyka kulinarna czy lifestylowa – prowadzenie bloga przez sklepy internetowe to obecny trend. Nie jest tajemnicą fakt, że ciekawe treści generują wzrost ruchu na stronie – istnieje wiele korzyści prowadzenia bloga firmowego . Warto to wykorzystać również w zwiększeniu sprzedaży w naszym sklepie. Blogowanie zwiększa szansę na to, że przyszły klient znajdzie nasz artykuł poprzez wyszukiwarkę Google. Zaciekawiony tematyką, postanowi zapoznać się z omawianym w nim produktem i sam go wypróbować. Bez umieszczenia istotnych informacji o specyfikacji produktu (rozmiar, materiał, gwarancja), potencjalny klient może zrezygnować z zakupu.
Warto zawrzeć na blogu również poradniki, w którym można pokazać przydatność i niezbędność danego produktu, jego zalety i zastosowanie czy sposób montażu. Tematów można szukać np. w najczęstszych pytaniach od klientów (FAQ) . Znaczenie prowadzenia bloga dla pozycjonowania stron internetowych to m.in. zwiększenie ruchu na frazy „długiego ogona” i sprowadzenie dodatkowego ruchu dzięki rozbudowanym treściom.
3. Odzyskanie „porzuconych koszyków” - remarketing
Według badań Baymard Institute ok. 70% transakcji w sklepach internetowych zostaje porzuconych . Z tym aspektem boryka się każdy sklep internetowy. Warto zaznaczyć, że łatwiej zatrzymać raz zdobytego klienta niż szukać całkiem nowego, dlatego sklepy internetowe zaczęły poszukiwać sposobów na ratowanie porzuconych koszyków i dokończenie zakupu przez potencjalnych klientów.
Przyczyną przerywania transakcji przez klientów może być zbyt wysoka cena końcowa, cena dostawy, nierozbudowany system płatności czy przymusowa rejestracja. Jak sprawić, aby klient do nas wrócił?
- Powiadomienia web push – są to spersonalizowane notyfikacje, kiedy klient nie będzie już na Twojej stronie np. informacja o darmowej dostawie. Średni CTR kampanii web push wynosi 20%.
- Remarketing – przypomnienia o oglądanych wcześniej na stronie Twojego sklepu produktach w wyszukiwarce i na wielu innych witrynach; coraz popularniejsze staje się tu również Facebook Ads.
- Lepsza komunikacja z klientem – aby zadbać o dobry kontakt z klientem, warto wdrożyć w sklepie internetowym chatbota z pracownikiem lub zintegrować z nim Messengera.
- Zwiększenie prędkości ładowania się strony – z każdą sekundą ładowania strony tracisz ok. 7% konwersji!
- Zaoferuj kod rabatowy w newsletterze.
- Nie zmuszaj klientów, aby zakładali konto.
4. Zadbaj o dobry wizerunek sklepu w Internecie
Wielu użytkowników przed zakupem sprawdza opinie danego sklepu internetowego. Polecenia innych, zadowolonych klientów to klucz do wypracowania zaufania i wiarygodności swojej marki. Chwal się dobrymi opiniami i pozwól oceniać swoje produkty. Pamiętaj też o opiniach na mapach Google!
5. Zaistnienie w social media
Założenie konta swojego sklepu internetowego na Facebooku czy Instagramie pozwoli Ci nie tylko na lepszy kontakt i poznanie swojej grupy odbiorców, ale też zdobycie ruchu z dodatkowych źródeł. Oznaczaj i reklamuj produkty w postach, stwórz społeczność wokół swojej marki oraz zadbaj o atrakcyjne zdjęcia i hashtagi na Instagramie.
6. Informacje o ponownej dostępności
Kiedy zdarzy się, że dany produkt (rozmiar lub kolor) został wyprzedany, poinformuj klienta o ponownej dostępności – dzięki czemu klient wróci konkretnie po to, czego szukał a Ty nie zmarnujesz szansy na sprzedaż.
7. Mikroformaty
Działania SEO coraz bardziej skupiają się na SXO, czyli połączeniu SEO z user experience – doświadczeń użytkownika. Elementem optymalizacji, ważnym pod tym względem, są mikroformaty – aspekty wzbogacające tradycyjny wynik wyszukiwania o dodatki. Z ich pomocą możemy wyświetlić w wyszukiwarce takie dane, jak cena produktu, jego producent, dostępność i oceny. Wyróżnienie w ten sposób naszego sklepu na liście wyszukiwań pozwala na uzyskanie wyższego współczynnika kliknięć (CTR).
8. Pozycjonowanie sklepów internetowych
Zwiększony ruch w sklepie internetowym to skutek działań pozycjonowania. Aby znaleźć się na najwyższych pozycjach w rankingu pośród tak wielu sklepów, warto zainwestować w współpracę z profesjonalną agencją SEO taką, jak Blumo. Doświadczeni specjaliści SEO zajmą się wszelkimi czynnikami, które wpłyną na wzrost widoczności Twojego sklepu internetowego w Google – atrakcyjny wygląd strony, intuicyjna nawigacja dla użytkowników, poprawna struktura i kod HTML strony, treści interesujące dla czytelników i przygotowane pod SEO czy dostępność sklepu internetowego dla urządzeń mobilnych.
Przedstawiliśmy kilka metod, które bez wątpienia pomogą zwiększyć ruch w Twoim sklepie internetowym. Jeśli jednak sam nie masz wystarczająco czasu lub wiedzy, aby się tym zająć, zachęcamy do współpracy z naszą agencją SEO Blumo.