Wpływ social media na pozycjonowanie stron internetowych
XXI wiek to czasy, w których technologia i Internet są integralną częścią naszego życia. Mówi się nawet, że "jeśli nie ma Cię w Internecie to nie istniejesz". Aktywność w social media warunkuje popularność osoby, firmy czy marki. Co sprawia, że social media są tak wartościowym i lubianych narzędziem marketingowym oraz jak można je wykorzystać przy pozycjonowaniu stron internetowych?
Jak social media wspomagają działania SEO?
Social media charakteryzują się szybkim i prostym przesyłaniem informacji, które mogą występować pod różną postacią: zdjęć, wpisów czy filmików. Pomysłowe i umiejętne wykorzystanie ich może sprawić, że szybko rozreklamuje się produkt czy markę, o której nikt nie słyszał. Co więcej, to kolejny kanał ułatwiający budowanie zaufania.
Działania w mediach społecznościowych nie są uważane jako bezpośredni czynnik rankingowy dla strony internetowej. Przepływ danych w nich zbyt intensywny dla indeksowania Google. Media te zostały stworzone z myślą o społeczeństwie, jednak jako narzędzie SEO również mają zastosowanie.
Profil firmowy na Facebooku a wzrosty w pozycjonowaniu stron firmowych
Każda firma, zakładająca swój firmowy profil na Facebooku, zyskuje zaufanie klienta. Social media są w stanie uzyskać linki typu nofollow, czyli nie wysyłają wartości PageRank. Nie mają bezpośredniego udziału, bo nie bazują na linkach dofollow. Odgrywają jednak inną, ważną rolę.
Dzięki zaangażowaniu i aktywności na swoich stronach oraz budowaniu więzi i kontaktu z klientami, zdobywasz więcej wejść oraz szansę, że klienci na Facebooku mogą przekazywać między sobą Twoje treści. Stałe aktualizacje na firmowym profilu ukazują się na tablicy klienta, co sprawia, że z ciekawości wejdzie on zobaczyć szczegóły nowości na stronie firmy. Co więcej, większość osób zaczyna od znalezienia firmy na Facebooku, po czym klika w odnośniki na tym profilu. Częściej klikane są wyniki, które wiążą się z propagowanymi przy pomocy social media marek. Można również reagować na rekomendacje użytkowników i ropocząć prywatną konwersacje, co pomaga w poznawaniu indywidualnych potrzeb klientów.
Inne media społecznościowe
Wizytówka w Google Moja Firma to bardzo istotny punkt w pozycjonowaniu stron internetowych. Właściwie uzupełniona sprawi, że łatwiej i szybciej będzie można znaleźć lokalizację firmy i skrótowe, najważniejsze informacje o niej. Profile społecznościowe także wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, czyli to następny aspekt, który buduje wiarygodność. Dodatkowo, jest tam możliwość dodawania opinii przez użytkowników, które wpływają na pozycję strony. Można reagować na nie, dyskutować w wypadku reklamacji czy dodawać wpisy o najnowszych promocjach.
Instagram, czyli głównie medium wizualne – zdjęciowe, również rośnie w siłę. Szczególnie skorzystają na nim takie branże, jak fryzjerstwo, sklepy odzieżowe czy salony kosmetyczne, gdzie klienci mogą zapoznać się ze specyfiką tego miejsca i zobaczyć galerię efektów pracy. Innymi kanałami są Twitter, Linkedln czy Pinterest.
Czyli jednak warto?
Social media pełnią istotne zadanie w budowaniu świadomości marki potencjalnych klientów, dalszego zaufania i tworzenia wizerunku firmy. Niezaistnienie choćby w jednym medium jest, można by określić, dużym błędem, gdyż ich siła i stały rozrost jest niemożliwy do zignorowania. Całkowity i bardziej pewny sukces można odnieść prościej i szybciej dzięki połączeniu działań SEO i social mediów. Sprawdź cennik pozycjonowania stron internetowych w Blumo – możemy zająć się też twoimi kanałami społecznymi!