
Wychodzenie z filtra Google
Pozycjonowanie to proces ryzykowny i przeprowadzany niezgodnie z wytycznymi Google może skończyć się dla nas karą bana lub filtru.
Czym się różni filtr Google od bana?
Ban Google
W obu przypadkach jest to kara za stosowanie praktyk pozycjonowania niezgodnych z wytycznymi dla Webmasterów. W przypadku bana strona zostaje całkowicie usunięta z wyników wyszukiwania, może się tak stać m.in. w wyniku:
- Zawirusowania strony.
- Wyświetlania inne wersji strony dla wyszukiwarki a innej dla odwiedzającego (szczególny rodzaj wirusa).
- Nagminne łamanie wytycznych dla Webmasterów np. stosowanie białego tekstu ze słowami kluczowymi, na białym tle, pisanie treści pozycjonujących poza polem strony widocznym na ekranie.
- Zupełna niezgodność metatagów z treścią strony.
Usunięcie z wyników wyszukiwania następuje też, gdy nie przedłużymy domeny bądź serwera i strona po prostu przestaje na jakiś czas istnieć.
Ban to kara ostateczna nakładana zazwyczaj ręcznie przez pracownika Google.
Filtr Google
Jest to również kara za pozycjonowanie niezgodne z wytycznymi dla Webmasterów, jednakże nakładana jest ona wyrywkowo: albo na podstronę serwisu (czasem na stronę główną) albo na frazę.
Strona zaczyna pojawiać się nienaturalnie nisko np. poza top 100 na jedną ze swoich sztandarowych fraz.
Najczęstsze przyczyny:
Znamy wiele historii, kiedy to klient kupił na Allegro pakiet 300 linków za rekordowo niską cenę po czym zamiast wzrostów pozycji lub nawet czasami chwilowego wzrostu odnotowuje gwałtowną katastrofę.
- Linkowanie do pozycjonowanej strony z "farm linków".
- Linkowanie do strony z linków umieszczonych ciągle w tej samej treści.
- Linkowanie ciągle z tego samego anchor tekstu - z tej samej frazy.
- Powielanie treści ze strony na innych stronach internetowych co powoduje, że Google zaczyna doceniać te inne portale internetowe zamiast pozycjonowanej strony.
- Przesyt danego słowa kluczowego na który jest nałożony filtr w stosunku do innej treści
Usuwanie filtra
Z doświadczenia wiemy, że jest to proces długotrwały i pracochłonny - trzeba poprawić błędy poprzedniej firmy pozycjonującej.
Przede wszystkim należy usunąć powyższe przyczyny i przestrzegać wytycznych Google.
Często w przypadku Bana, łątwiej jest zacząć od nowa z nową domeną i czystą kartą jest to alternatywa do działań naprawczych.
Znaleźć nienaturalne linki, które mogą być powodem filtru i zgłosić je do Google za pomocą narzędzia w statystykach Search Console.
Zgłosić do Google, że strona jest już poprawiona też za pomocą Narzędzi dla Webmasterów.
Po wykonaniu tych działań należy liczyć na pozytywne rozpatrzenie naszej prośby.